Україну чекає дефіцит палива?

Дефіцит палива

Літо, як відомо, пора відпусток, а значить, і підвищеного споживання бензину. Але що такі витрати принесуть восени, коли імпортні поставки припиняться, а на заправках виявиться дефіцит палива?
 

Мозирський і Новополоцький НЗП, що поставляють в Україну 60 мільйонів тонн бензину щомісяця, зупинені для планового ремонту. Леонід Косянчук, президент асоціації «Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів Україна», тим не менше, вважає, що, незважаючи на деякі проблеми, пов'язані з такою зупинкою, запасу палива на ринку буде достатньо. Постачати пальне планують також з Румунії та Італії за ціною, що на 10-15 копійок перевищує білоруські ціни на паливо.
 

Сергій Куюн, директор консалтингової групи «А-95», каже, що занепокоєння, що з'явилася на початку літа серед трейдерів, зараз спало. У Литві були закуплені великі обсяги палива - 50 тисяч тонн замість звичайних 30-35 тисяч. Крім того, ринок працює без квот і мита, а значить, дефіцит не передбачається. Через підвищений попит спостерігалося невелике підвищення цін (5-10 доларів за 1 тонну), проте зараз ціни знаходяться на колишньому рівні і АМКУ обіцяє забезпечити їх збереження.
 

Крім дефіциту палива, паніку серед населення сіє і тема можливих мит на імпортний бензин (100 євро за 1 тонну), на яких наполягає Міністерство економіки. Проти виступає Міністерство фінансів, яке побоюється скорочення трейдерами поставок, а значить, і підвищення цін на імпортний бензин.