Верховна Рада затвердила екологічний стандарт автомобілей

Євро-3

Екологічні стандарти автомобілів затверджені. Після тривалого розгляду Верховна Рада Україна прийняла законопроект про ввезення колісних транспортних засобів на територію держави. Згідно з ним, з 1 січня 2013 року в Україну будуть заборонені автомобілі з рівнем екологічного стандарту нижче Євро-3. До 2014 року стандарт підвищиться до Євро-4, а до 2018 - уже до Євро-6. Яке значення це матиме для України?
 

Стандарт Євро-3 повинен був увійти в дію в 2010 році, однак через неготовність автовиробників і нефтепереробних компаній, що випускають паливо низького стандарту, прийняття відповідного закону постійно відкладалося. Таким чином, Україна стане однією з останніх європейських країн, де запровадять стандарт Євро-3. В інших країнах він діє з 1999 року.
 

Низькі стандарти, встановлені раніше, привели до того, що в Україну потрапляло величезна кількість неякісних китайських автомобілів і застарілої техніки з Європи. Тепер же до вільного обігу та першої реєстрації будуть допущені лише ті ввезені транспортні засоби - нові або вживані - які відповідають екологічному стандарту Євро-3. Виняток становлять тільки автомобілі, вироблені в Україні, або ввезені сюди до прийняття відповідного стандарту.
 

Як йде справа у автовиробників? Більшість з них заявляє, що повністю готові до випуску автомобілів стандарту Євро-3, а продукція ЗАЗ і Єврокар вже давно відповідає стандарту Євро-4. Певні проблеми можуть виникнути у концерну «Богдан», однак при відповідній підтримці партнера АвтоВаз, вони будуть швидко вирішені.
 

Найсильніше введення стандарту Євро-3 позначиться на приватних перевізниках, які заробляють на імпорті старої вживаної техніки з-за кордону. Незважаючи на те, що у більшої частини такої техніки стандарт відповідний, влада має намір вимагати підтвердження цьому.
 

Якщо зі стандартом Євро-3 і, за певних зусиль, Євро-4 проблем не виникне, то досягти до 2018 року фантастичної цифри Євро-6 здається для Україні нереальним. При такому розкладі вітчизняним автовиробникам доведеться співпрацювати з іноземними колегами, при чому дуже вибірково, так як компаній, що перейшли на стандарт Євро-6, у світі поки не так вже й багато.