Свавілля на ринку таксі у Києві

Київський ринок таксі тоне у свавіллі. Раз у раз частішають скарги клієнтів, які очікують машину годину або більше. «Я дзвонила в кілька різних служб таксі, і ні одна не могла знайти машину, - скаржиться Оксана з Троєщини. - Коли нарешті додзвонилася в п'яту службу, мені повідомили, що раз я вже робила замовлення в інших таксі, машину мені не пришлють! У результаті таксі я чекала півтори години!» Історії на зразок цієї нерідкі: мешканець Оболоні Ігор поділився своїм досвідом.
 

«Мені терміново потрібно було таксі, але жодна з 12 служб, в яких я намагався його замовити, не змогла знайти машину. Коли я вже збирався їхати на автобусі, зателефонував диспетчер однієї з служб і зробив пропозицію: таксі мені присилають, але за замовлення я повинен заплатити в результаті не 40, а 60 грн! Тобто, ще 20 грн з мене вимагали за подачу машини ».
 

Крім того, сідаючи в таксі, пасажир ніяк не застрахований на випадок ДТП, так як більше 90% машин у Києві є нелегальними перевізниками. З цим довелося зіткнутися Дарині, яка постраждала з вини водія. «Всю дорогу ми їхали зі швидкістю, набагато вище допустимої, - розповідає Дарина, - а потім і зовсім зіткнулися з однією з припаркованих на бордюрі машин. В результаті я отримала струс мозку, але водій відмовився визнавати свою провину. Нібито, він мені нічого не винен ».
 

Регулючого ринок таксі закону в Україні немає. Диспетчери колл-центрів, куди надходять дзвінки від клієнтів, мають право тільки приймати замовлення і розміщувати їх на єдиному сервері, куди має доступ будь-який водій, в тому числі і нелегал. Колл-центру, що одержує 12% від кожної поїздки, вигідно оформити якомога більше замовлень, при цьому не несучи ніякої відповідальності.
 

Наразі транспортна комісія Київради готує закон, який регулюватиме ринок таксі в Києві. У вересні його відправлять на розгляд Верховної Ради України. Закон передбачає установку фіксованих цін проїзду, стеження за якістю перевезень і кваліфікацією водіїв таксі.